8

Tip-tip kewangan untuk rakyat Malaysia

Hari ni saya nak bagi review buku bertajuk “Tip-tip Kewangan Untuk Rakyat Malaysia” yang ditulis oleh KCLau.Buku ini amat sesuai bagi mereka yang ingin meningkatkan ilmu kewangan dengan tip-tip kewangan yg diajar oleh penulis.Saya dah pun beli buku ini dan memang mudah untuk difahami.Dan ianya boleh diimplementasikan bila-bila masa.

Buku ini berharga RM29.90 sahaja.Ianya memang mudah berbanding ilmu yg ada dalam buku tersebut.Anggaplah dengan sebagai pelaburan.Bagi saya tak rugi beli buku macam ni.Setakat RM29.90 apa la sangat dari kita rugi beribu-ribu disebabkan pembaziran atau kesilapan membuat pelaburan.Hal-hal tentang kewangan tidak diajar disekolah.Dengan itu kita perlu belajar dari mereka yg berpengalaman dalam menguruskan hal-hal kewangan.

Antara tip yg dikongsikan dalam buku ini adalah :

  • Menjadi kaya melalui hutang berlebihan
  • Eksploitasi kaedah kompaun bekerja untuk anda
  • Peraturan 72
  • Tukarkan kad kredit dari lawan kepada kawan
  • Memiliki kereta pertama secara PERCUMA

…dan banyak lagi tip-tip kewangan yg mungkin dapat membantu kita untuk menguruskan kewangan dengan lebih bijak dan berkesan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Filed in: News, Umum Tags: 

Get Updates

Share This Post

Recent Posts

8 Responses to "Tip-tip kewangan untuk rakyat Malaysia"

  1. KCLau says:

    Thanks for your kind review.
    .-= KCLau´s last blog ..Money Tips from a Young Employee =-.

  2. rani says:

    buku tu nak beli kat mana??

  3. Bruce says:

    Thanks for your kind review.
    .-= KCLau´s last blog ..Money Tips from a Young Employee =-.

  4. SubBlogger says:

    Menarik gak. Boleh beli ebook ke?

Leave a Reply

Submit Comment

CommentLuv badge

Teknik Jana Untung 40% Dari ASB DOWNLOAD SINI SEKARANG