0

Azam tahun 2010..

Pejam celik..pejam celik..dah tinggal 6 hari jer lagi tahun 2009 akan kita tinggalkan..dan masuklah tahun 2010…so kalau dibuat post mortem agak-agak azam tahun 2009 yg kita buat dulu kita dah capai ke agaknye?

Mana yang tak capai kena dibawak ke tahun 2010 la nampak gayanya.Mana yg dah tercapai boleh la kite raikan pencapaian kita tuh.Itu kalau yg ade azam..camner yg tak de azam? Kalau azam pun tak de susah la hidup macam tu.Kalau tak de azam tu kire mcm naik bas tapi tak tau nak pegi mana..bayangkan la kalau hidup mcm tu.

Penting sebenarnya kita buat azam ni..sekurang2 nya kite ade target untuk dicapai untuk jangka masa yg pendek.Selain azam jangka pendek kita juga perlu ada azam jangka panjang..contoh azam untuk 5 tahun akan datang…10 tahun akan datang..so hidup kita ada fokus…secara tak langsung setiap tindakan kite kearah mencapai azam yg kite letak tuh..kalau boleh kita senarai kan dia dan letakkan masa bila nak capai azam tuh..kena spesifik.Contoh kita nak berhenti merokok 30/6/2010…kalau letak berhenti merokok pada 2010 tak cukup…kena letak tarikh …Pada masa yang sama kite senaraikan tindakan perlu kite buat untuk kite capai matlamat tuh…contoh kalau nak berhenti merokok….pada bulan Januari kita akan kurangkan bilangan merokok sehari dari 10 batang ke 6 batang…pada bulan Februari kita akan kurangkan lagi bilangan merokok sehari dari 6 ke 3 hari…jadi sampai la kite punya target 30/6/2010 tercapai…kalau tak tercapai pun sekurang-kurangnya kite dah ada beberapa step untuk kurangkan tabiat merokok…dari kite tak cukup…tak de usaha

Ok lah…panjang dah aku membebel..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Filed in: Motivasi, News, Umum

Get Updates

Share This Post

Recent Posts

Leave a Reply

Submit Comment

CommentLuv badge

Teknik Jana Untung 40% Dari ASB DOWNLOAD SINI SEKARANG