0

Ape azam 2010?

Hari ni dah masuk hari yg ke-2 tahun 2010.Jadi apa azam tahun 2010 ni ?

Pertama aku nak tambahkan lagi ilmu berkenaan dengan motivasi, pelaburan dan juga perancangan kewangan.Buat masa ni aku memang minat dalam ketiga-tiga bidang ni.Sebab aku boleh praktikkan dan pada masa yang sama boleh dikongsi dengan rakan-rakan.Tak rugi kita beli buku..tak kire buku apa ..janji boleh bagi manfaat untuk diri dan juga org disekeliling kita.Lagi pun beli buku dapat pelepasan cukai.

Kedua, kena kaji balik portfolio pelaburan tahun 2009 dan nak tambahkan lagi portfolio pelaburan yang sedia ada i.e unit trust, stock, gold dan real estate.Yang ni pun kena check jugak sebagai bekalan untuk hari tua nanti.Bukan ada pencen.Masa sekarang ni lah nak kena jimat cermat.Kurangkan hutang yg ada.Tambahkan simpanan.Jangan kena bayar zakat baru la harta tu subur.

Yang ke-3, nak tambahkan lagi income dari internet   i.e paid to blog,sponsored link, affiliate program dan adsense.

Lagi?? Cukup la tu dulu..yg lain kena simpan. 🙂

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Filed in: Financial Planning, Hartanah, News, Pelaburan emas, Umum Tags: , ,

Get Updates

Share This Post

Related Posts

Leave a Reply

Submit Comment

CommentLuv badge

Teknik Jana Untung 40% Dari ASB DOWNLOAD SINI SEKARANG